Warunki sprzedaży i reklamacji

Niniejsze warunki handlowe są przeznaczone wyłącznie do sprzedaży internetowej towarów konsumentom.

Kupujący:

Na potrzeby niniejszych warunków handlowych „kupujący” oznacza konsumenta, którym jest osoba fizyczna, która, w przeciwieństwie do sprzedającego, przy zawieraniu i wykonywaniu umowy nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej ani w ramach samodzielnego wykonywania zawodu (dalej „kupujący”).

Sprzedający:

Na potrzeby niniejszych warunków handlowych „sprzedający” oznacza przedsiębiorcę, który, w przeciwieństwie do kupującego, przy zawieraniu i wykonywaniu umowy działa w ramach swojej działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu (dalej „sprzedający”).
OZ:
Ustawa nr 89/2012 Dz.U., kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (dalej „OZ”)


1. Dane kontaktowe sprzedającego
Nazwa sklepu internetowego: www.sixtol.cz
Operator: Torriacars s.r.o.
Siedziba: Nádražní 12, Žandov, 47107
IČ: 28723163
DIČ: CZ28723163
Zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Okręgowy w Ústí nad Labem, sekcja C, numer wpisu 28782

Telefon: +420 734 653 280
E-mail: info@sixtol.com

Adres kontaktowy: Nádražní 12, Žandov, 471 07
Lista oddziałów: Nádražní 12, Žandov, 471 07
Godziny pracy: Pon - Pt 08:00 - 15:00 (przerwa obiadowa: 11:00 - 12:00)

Kodeks postępowania:
Sprzedający nie jest związany żadnym kodeksem postępowania w stosunku do kupującego zgodnie z postanowieniami § 1820 ust. 1 lit. n) kodeksu cywilnego.

Sprzedający nie świadczy usług posprzedażowych.
Dane kontaktowe można sprawdzić tutaj.


2. Informacje
Informacje o kupowanych towarach są dostępne przy każdym poszczególnym produkcie. Informacje o towarach i cenach podawane przez sprzedającego są wiążące, z wyjątkiem oczywistych błędów. Ceny są prezentowane w tym wszystkie podatki (np. VAT) i opłaty, z wyjątkiem kosztów dostawy towaru.

Koszty korzystania ze środków komunikacji na odległość nie różnią się od podstawowej stawki, którą kupujący płaci za korzystanie z tych środków.

Sposoby płatności:
1. Płatność kartą online z góry (po wybraniu tej opcji, kupujący zostaje automatycznie przekierowany na stronę banku do dokonania płatności kartą online),

Płatności online dla nas są obsługiwane przez bramkę płatniczą Comgate. Dostawca usług, Comgate a.s. jest licencjonowaną instytucją płatniczą działającą pod nadzorem Czeskiego Banku Narodowego. Płatności dokonywane za pośrednictwem bramki płatniczej są w pełni zabezpieczone, a wszystkie informacje są szyfrowane. Więcej informacji i kontaktów na stronie https://www.comgate.cz/en.

Sprzedawca nie pobiera żadnych opłat w zależności od wybranego sposobu płatności.
Przyjęcie oferty z zastrzeżeniem lub odstępstwem nie jest uznawane za przyjęcie oferty.

Potwierdzenie treści umowy zawartej w innej formie niż pisemna, które wykazuje odstępstwa od faktycznie uzgodnionej treści umowy, nie ma skutków prawnych.

Otrzymanie niezamówionych świadczeń przez kupującego nie oznacza przyjęcia oferty.
Jeżeli sprzedawca umożliwia dostęp do ocen oferowanych produktów dokonanych przez innych kupujących, zobowiązuje się zapewnić i kontrolować autentyczność takich recenzji, łącząc je z konkretnymi zamówieniami, co pozwala zweryfikować i potwierdzić, że recenzja pochodzi od rzeczywistego klienta. Sprzedawca poinformuje kupującego na swojej stronie internetowej o konkretnym sposobie weryfikacji recenzji.

3. Dostawa towarów
Umowę kupna-sprzedaży pomiędzy kupującym a sprzedającym można zawrzeć wyłącznie w języku czeskim.
Aby zawrzeć umowę, kupujący musi złożyć zamówienie na stronie internetowej sprzedawcy. Zamówienie można złożyć w następujący sposób:
Po wybraniu towaru na stronie internetowej sprzedawcy, gdzie dostępne są ustawowe informacje o zakupionym towarze, kupujący zaznacza odpowiedni towar, którym jest zainteresowany, klikając przycisk „Dodaj do koszyka”. Informacje o cenie towaru, koszcie i sposobie dostawy oraz formie płatności będą dostępne w trakcie tworzenia zamówienia, gdzie kupujący będzie mógł wybrać sposób i koszt dostawy oraz formę płatności. Łączna cena zostanie podana w podsumowaniu przed złożeniem zamówienia, zgodnie z wybranym towarem, sposobem dostawy i płatności.
Kupujący podczas składania zamówienia podaje swoje dane identyfikacyjne i kontaktowe.
Zamówienie można modyfikować, uzupełniać i sprawdzać do momentu jego złożenia. Po dokonaniu weryfikacji, potwierdzeniu zapoznania się z warunkami i zaakceptowaniu niniejszych warunków, zamówienie można złożyć klikając przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
Kupujący, składając zamówienie poprzez wiążące potwierdzenie zamówienia towaru, zobowiązuje się wyraźnie do zapłaty za towar.
Sprzedawca potwierdza zamówienie kupującemu e-mailem w możliwie najkrótszym czasie po jego otrzymaniu. Do tego potwierdzenia zamówienia załączone będzie podsumowanie zamówienia oraz niniejsze warunki w ich wersji obowiązującej w dniu złożenia zamówienia, które stanowią integralną część umowy kupna.
Sprzedawca dostarczy kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy w formie tekstowej w odpowiednim czasie po jej zawarciu, najpóźniej jednak w momencie dostarczenia towaru.
Jeżeli jest to konieczne ze względu na charakter sprzedawanego towaru, sposób i czas jego użytkowania, sprzedawca zobowiązany jest do zapewnienia, aby te informacje były zawarte w załączonej pisemnej instrukcji i były zrozumiałe. W takim przypadku sprzedawca dostarczy kupującemu instrukcję na trwałym nośniku danych. Instrukcja w formie papierowej zostanie dostarczona kupującemu przez sprzedawcę, jeżeli kupujący o to poprosi, pod warunkiem że nie jest to nieadekwatne w kontekście okoliczności, sposobu zawarcia umowy lub cech sprzedawanego towaru.
Sprzedawca wyśle kupującemu kompletne zamówienie bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 15 dni od potwierdzenia zamówienia, aby dostarczyć towar kupującemu najpóźniej w ciągu 30 dni, chyba że dla poszczególnych towarów określono inny termin dostawy. Jeśli przy towarze widnieje informacja „na magazynie”, sprzedawca wyśle towar najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych. W przypadku płatności z góry, zamówienie zostanie wysłane dopiero po zaksięgowaniu płatności na koncie sprzedawcy.

Kupujący jest zobowiązany odebrać i zapłacić za towar. Kupującemu zaleca się, aby jak najszybciej po odbiorze sprawdził towar.
Dokumenty dotyczące towaru, w szczególności faktura, potwierdzenia i certyfikaty, zostaną wysłane kupującemu niezwłocznie po odbiorze towaru, najpóźniej w ciągu dwóch dni od jego odebrania przez kupującego.
Prawo własności do towaru przechodzi na kupującego po jego odebraniu i zapłaceniu pełnej ceny. W przypadku płatności przelewem bankowym pełna cena uznawana jest za zapłaconą po zaksięgowaniu na koncie sprzedawcy, a w innych przypadkach po dokonaniu płatności.
Ryzyko utraty towaru przechodzi na kupującego w momencie odbioru towaru. W przypadku, gdy kupujący nie odbierze towaru, z wyjątkiem odmowy odbioru z powodu widocznego uszkodzenia, ryzyko utraty towaru przechodzi na kupującego w momencie, gdy miał on możliwość odebrania towaru, ale z przyczyn leżących po stronie kupującego do odbioru nie doszło.
Jeśli kupujący nie odbierze towaru w uzgodnionym terminie, naruszając swoje obowiązki, jest zobowiązany zapłacić sprzedawcy opłatę za przechowywanie w wysokości 10 CZK za każdy dzień opóźnienia, maksymalnie 300 CZK. Sprzedawca jest uprawniony, po uprzednim pisemnym powiadomieniu kupującego, i po wyznaczeniu nowego odpowiedniego terminu odbioru, sprzedać towar w sposób odpowiedni. Koszty przechowywania i koszty nieudanego dostarczenia z powodu braku współpracy kupującego zostaną odliczone od dochodu ze sprzedaży.
W przypadku, gdy kupujący nie odbierze towaru, sprzedawca ma prawo przy ponownej wysyłce, na wniosek kupującego, zażądać pokrycia kosztów związanych z ponowną dostawą oraz, jeśli wybrano opcję płatności przy odbiorze, żądać płatności z góry przy kolejnych zamówieniach.

4. Anulowanie zamówienia i odstąpienie od umowy
Kupujący może odstąpić od umowy poprzez jednoznaczne oświadczenie wobec sprzedawcy w ciągu 14 dni od odbioru towaru lub ostatniego elementu towaru (jeśli w ramach jednego zamówienia dostarczane są różne części towaru), elementu lub części dostawy towaru (jeśli towar składa się z kilku części), lub od pierwszej dostawy towaru dostarczanego regularnie lub wielokrotnie, niezależnie od sposobu odbioru towaru lub dokonania płatności. Termin ten służy temu, aby kupujący mógł zapoznać się z charakterem, właściwościami i funkcjonalnością towaru w rozsądnym zakresie.

Kupujący ma prawo odstąpić od umowy w dowolnym momencie przed dostawą towaru.
Odstąpienie od umowy kupujący musi przesłać lub przekazać sprzedawcy w ciągu 14 dni. Kupujący nie musi podawać powodu odstąpienia. Dla ułatwienia komunikacji zaleca się, aby odstąpienie zawierało datę zakupu lub numer zamówienia/dowodu zakupu, dane bankowe i wybraną formę zwrotu towaru.

Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu kupującemu kwoty odpowiadającej cenie towaru oraz zapłaconym kosztom dostawy bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy, w taki sam sposób, w jaki otrzymał płatność od kupującego. Jeśli sprzedawca oferuje kilka opcji dostawy towaru, jest zobowiązany zwrócić kupującemu koszt najtańszej z nich. W przypadku, gdy towar został dostarczony kupującemu przez sprzedawcę za darmo, kupujący nie ma prawa do zwrotu kosztów przesyłki. W tym samym terminie kupujący jest zobowiązany zwrócić sprzedawcy zakupiony towar lub przekazać go, chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Towar powinien zostać zwrócony sprzedawcy (nie za pobraniem) w komplecie, najlepiej w oryginalnym opakowaniu.

Kupujący odpowiada za zmniejszenie wartości towaru w wyniku postępowania z nim w sposób inny niż konieczny do zapoznania się z jego charakterem, właściwościami i funkcjonalnością. Koszty zwrotu towaru ponosi kupujący.

Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków pieniężnych kupującemu, zanim nie otrzyma towaru z powrotem lub zanim kupujący nie udowodni, że towar został odesłany sprzedawcy.
Jeśli wartość zwracanego towaru zmniejszyła się w wyniku postępowania z nim w sposób inny niż konieczny do zapoznania się z jego charakterem, właściwościami i funkcjonalnością, sprzedawca ma prawo dochodzić roszczenia o odszkodowanie za zmniejszenie wartości towaru i potrącić je z kwoty zwrotu.

Wyjątki:
Kupujący nie może odstąpić od umowy w przypadkach określonych w § 1837 Kodeksu cywilnego, w szczególności prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
• dotyczących dostarczania treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, po rozpoczęciu ich realizacji, jeżeli dostarczanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą kupującego przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i kupujący został pouczony, że w ten sposób traci prawo do odstąpienia;
• o świadczenie usług, które zostały w pełni wykonane, w przypadku świadczeń za opłatą, pod warunkiem, że rozpoczęły się one za wyraźną zgodą kupującego przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, a sprzedawca przed zawarciem umowy pouczył kupującego, że z chwilą wykonania świadczenia traci on prawo do odstąpienia od umowy;
• dotyczących dostaw towarów lub usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym, na które sprzedawca nie ma wpływu, i które mogą wystąpić w trakcie okresu na odstąpienie od umowy;
• dotyczących dostawy napojów alkoholowych, których cena została ustalona w momencie zawarcia umowy, ale ich dostawa może nastąpić dopiero po upływie 30 dni, a ich rzeczywista wartość zależy od wahań rynkowych, na które sprzedawca nie ma wpływu;
• dotyczących dostawy towarów wykonanych na zamówienie kupującego lub dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb;
• dotyczących dostawy towarów, które szybko się psują lub mają krótki termin przydatności do spożycia;
• dotyczących dostawy towarów, które po dostarczeniu ze względu na swój charakter zostały nierozłącznie połączone z innymi towarami;
• dotyczących dostawy towarów zapieczętowanych, które z uwagi na ochronę zdrowia lub względy higieniczne nie nadają się do zwrotu po otwarciu przez kupującego;
• dotyczących dostawy nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli kupujący to opakowanie otworzył;
• dotyczących dostawy gazet, czasopism lub periodyków, z wyjątkiem umów o prenumeratę na ich dostarczanie.

Wzór formularza odstąpienia od umowy jest dostępny TUTAJ:

Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy w dowolnym momencie przed dostawą towaru, jeśli z przyczyn leżących po stronie osób trzecich nie jest obiektywnie w stanie dostarczyć kupującemu towaru w terminie odpowiednim do okoliczności i/lub jeśli okaże się, że kupujący naruszył wcześniej zawartą umowę ze sprzedawcą.

Sprzedawca jednocześnie informuje kupującego, że umowa nie zostaje zawarta, jeśli istnieją uzasadnione wątpliwości co do tożsamości kupującego lub w przypadku oczywistych błędów w informacjach dotyczących towaru lub ceny.
Jeżeli wraz z towarem kupującemu zostanie przekazany prezent, umowa darowizny pomiędzy sprzedawcą a kupującym zostaje zawarta pod warunkiem rozwiązującym, że w przypadku odstąpienia od umowy kupna przez kupującego zgodnie z tym punktem warunków handlowych, umowa darowizny dotycząca takiego prezentu traci ważność, a kupujący jest zobowiązany zwrócić sprzedawcy prezent wraz z towarem.

5. Prawa i obowiązki wynikające z wadliwego wykonania umowy
Jakość przy odbiorze
Jeżeli dostarczony towar ma wady (np. nie posiada uzgodnionych lub uzasadnionych oczekiwanych właściwości, nie nadaje się do zwykłego lub uzgodnionego celu, nie jest kompletny, jego ilość, rozmiar lub jakość nie odpowiadają innym parametrom prawnym, umownym lub przedumownym), to są to wady towaru, za które sprzedawca odpowiada.
Kupujący może w terminie do dwóch lat od otrzymania towaru, według swojego wyboru, zażądać bezpłatnego usunięcia wady lub odpowiedniego obniżenia ceny; jeżeli wada nie jest nieproporcjonalna do charakteru towaru (szczególnie, jeśli wada nie może być usunięta bez zbędnej zwłoki), kupujący ma prawo zażądać dostarczenia nowego towaru bez wad lub nowej części bez wad, jeśli wada dotyczy tylko tej części.
Jeżeli naprawa lub wymiana towaru jest niemożliwa, kupujący może na podstawie odstąpienia od umowy zażądać zwrotu pełnej ceny zakupu.
W ciągu sześciu miesięcy od odbioru towaru zakłada się, że wada istniała już w momencie odbioru.
Sprzedawca nie jest zobowiązany uwzględnić roszczenia kupującego, jeśli udowodni, że kupujący wiedział o wadzie przed odbiorem towaru lub sam ją spowodował.
W przypadku sprzedawanego używanego towaru sprzedawca nie odpowiada za wady odpowiadające stopniowi dotychczasowego zużycia lub eksploatacji. W przypadku rzeczy sprzedawanych po obniżonej cenie sprzedawca nie odpowiada za wadę, z powodu której cena została obniżona. Zamiast prawa do wymiany kupujący ma w takich przypadkach prawo do odpowiedniego obniżenia ceny.
Ustawowe prawa z tytułu wad
Sprzedawca odpowiada za wady, które powstaną po odbiorze towaru w okresie 24-miesięcznej gwarancji lub w okresie przydatności określonym w reklamie, na opakowaniu towaru lub w dołączonej instrukcji.
Kupującemu, który nie jest konsumentem, sprzedawca odpowiada za wady powstałe po odbiorze towaru przez okres 12 miesięcy.

W tym okresie kupujący może złożyć reklamację i według swojego wyboru zażądać w przypadku wady, która stanowi istotne naruszenie umowy (bez względu na to, czy jest to wada możliwa do usunięcia, czy nie):

• usunięcia wady poprzez dostarczenie nowej rzeczy wolnej od wad lub dostarczenie brakującej rzeczy;
• bezpłatnego usunięcia wady przez naprawę;
• odpowiedniego obniżenia ceny zakupu; lub
• zwrotu ceny zakupu na podstawie odstąpienia od umowy.

Istotnym naruszeniem umowy jest takie naruszenie, o którym strona naruszająca umowę wiedziała lub musiała wiedzieć w chwili jej zawarcia, że druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby przewidziała to naruszenie.
W przypadku wady, która stanowi nieistotne naruszenie umowy (bez względu na to, czy jest to wada możliwa do usunięcia, czy nie), kupujący ma prawo do usunięcia wady lub odpowiedniego obniżenia ceny zakupu.
Jeśli możliwa do usunięcia wada pojawi się ponownie po naprawie (trzecia reklamacja dotycząca tej samej wady lub czwarta dotycząca różnych wad) lub jeśli towar ma większą liczbę wad (co najmniej trzy wady jednocześnie), kupujący może zażądać obniżenia ceny, wymiany towaru lub odstąpienia od umowy.
Sprzedawca nie odpowiada za wady powstałe w wyniku normalnego zużycia lub niezastosowania się do instrukcji użytkowania.

6. Rozpatrywanie reklamacji
Kupujący powinien złożyć reklamację u sprzedawcy lub osoby wyznaczonej do naprawy bez zbędnej zwłoki od momentu wykrycia wady. Kupujący podaje przy składaniu reklamacji swoje dane kontaktowe, opis wady oraz żądanie dotyczące sposobu rozpatrzenia reklamacji.
Formularz do pobrania tutaj.

W przypadku, gdy sprzedawca posiada punkt sprzedaży, zapewnia on obecność pracownika odpowiedzialnego za rozpatrywanie reklamacji przez cały czas pracy punktu sprzedaży.
Kupujący ma obowiązek udowodnić zakup towaru (najlepiej poprzez paragon lub fakturę). Okres rozpatrywania reklamacji rozpoczyna się od momentu zgłoszenia reklamacji. Kupujący przekazuje lub dostarcza towar sprzedawcy lub do miejsca wyznaczonego do naprawy jednocześnie lub po zgłoszeniu reklamacji. Towar powinien być zapakowany w odpowiednie opakowanie podczas transportu, aby nie uległ uszkodzeniu, powinien być czysty i kompletny.
Sprzedawca wydaje kupującemu pisemne potwierdzenie złożenia reklamacji, w którym podaje datę zgłoszenia reklamacji, treść reklamacji, żądanie sposobu rozpatrzenia reklamacji oraz dane kontaktowe kupującego w celu poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji. Ten obowiązek dotyczy również innych osób wyznaczonych do przeprowadzenia naprawy.

Sprzedawca usunie wadę w odpowiednim czasie po jej zgłoszeniu, tak aby nie spowodować dla kupującego znacznych niedogodności, biorąc pod uwagę charakter rzeczy oraz cel, do którego kupujący rzecz nabył. Reklamacja, w tym usunięcie wady, zostanie rozpatrzona, a kupujący zostanie poinformowany o wyniku reklamacji na podane dane kontaktowe najpóźniej w ciągu 30 dni od jej złożenia, chyba że kupujący i sprzedawca pisemnie uzgodnią dłuższy termin. W przypadku, gdy sprzedawca nie rozpatrzy reklamacji w tym terminie, włącznie z poinformowaniem kupującego o jej rozpatrzeniu, kupujący ma prawo odstąpić od umowy lub zażądać odpowiedniej zniżki.

Jeśli przedmiotem zobowiązania jest dostarczenie treści cyfrowych, w tym treści cyfrowych dostarczonych na nośniku materialnym lub usługi treści cyfrowych, reklamacja musi zostać rozpatrzona w odpowiednim czasie, z uwzględnieniem charakteru treści cyfrowych lub usługi oraz celu, w jakim kupujący je zamówił.

Jeżeli sprzedawca odmówi usunięcia wady rzeczy i/lub nie usunie jej zgodnie z § 2170 ust. 1 i 2 KC, i/lub z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w odpowiednim czasie lub bez znacznych trudności dla kupującego, kupujący może żądać odpowiedniej obniżki ceny lub odstąpić od umowy. Kupujący nie może jednak odstąpić od umowy, jeżeli wada rzeczy jest nieistotna; przyjmuje się, że wada nie jest nieistotna.
Termin na zgłoszenie roszczenia z tytułu wad zostaje przedłużony o czas, w którym kupujący nie mógł korzystać z towaru z powodu uzasadnionej reklamacji.
W przypadku uzasadnionej reklamacji kupującemu przysługuje zwrot uzasadnionych kosztów.
Sprzedawca wystawi kupującemu potwierdzenie daty i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie naprawy oraz czas jej trwania, a także pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji, jeśli to nastąpiło. Obowiązek ten dotyczy również innych podmiotów upoważnionych do dokonania naprawy.
W przypadku reklamacji zaleca się, aby kupujący poinformował sprzedawcę na adres e-mail info@sixtol.com przed wysyłką towaru do reklamacji. Ze strony sprzedawcy zostanie zaoferowana specjalna bezproblemowa obsługa, tak aby kupujący nie ponosił żadnych kosztów.

7. Ochrona danych osobowych
Administratorem danych osobowych przekazanych w celu realizacji umowy jest sprzedawca.

Dane identyfikacyjne i kontaktowe administratora:
Torriacars s.r.o.
Nádražní 12, Žandov, 47107
IČ: 28723163
DIČ: CZ28723163
Telefon: +420 734 653 280
E-mail: info@sixtol.com
Adres korespondencyjny: Nádražní 12, Žandov, 47107

Cel przetwarzania, zakres danych osobowych i podstawa prawna przetwarzania:
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że w celu zawarcia umowy kupna, jej realizacji (przetwarzanie zamówienia, przygotowanie do wysyłki i dostarczenie towaru) oraz ewentualnego rozpatrywania roszczeń z tytułu wad towaru (reklamacji), administrator przetwarza i przechowuje jego dane osobowe zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej "RODO") w następującym zakresie: imię, nazwisko, adres, e-mail oraz numer telefonu.


Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgodnie z artykułem 6 ust. 1 lit. b) RODO realizacja umowy, której stroną jest kupujący.
Kategorie odbiorców/odbiorcy danych osobowych:
Administrator zobowiązuje się nie udostępniać danych osobowych kupującego innym podmiotom, poza następującymi podmiotami przetwarzającymi/administratorami: a) przewoźnikowi, którego kupujący wybierze w formularzu zamówienia, w celu dostarczenia towaru. Dane będą udostępnione w następującym zakresie: imię, nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu; b) operatorowi portalu Heureka.cz w celu generowania i wysyłania ankiet satysfakcji z zakupu w ramach programu „Sprawdzony przez klientów”, do którego jest zaangażowany sklep internetowy. Podstawą prawną przetwarzania jest w tym przypadku zgodnie z artykułem 6 ust. 1 lit. f) RODO uzasadniony interes administratora, polegający na badaniu satysfakcji kupującego z zakupu u administratora. Wysyłanie ankiet dotyczy wszystkich kupujących, którzy nie odrzucili otrzymywania komunikatów handlowych na podstawie § 7 ust. 3 ustawy o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego (nr 480/2004 Sb.), a jest wykonywane po każdym zakupie w sklepie internetowym. Operator portalu Heureka.cz ma prawo wykorzystać przekazany adres e-mail wyłącznie w celu wygenerowania i wysłania ankiety satysfakcji zgodnie z warunkami programu „Sprawdzony przez klientów”, dostępnymi tutaj: sluzby.heureka.cz/napoveda/podminky-a-dulezite-dokumenty/. Kupujący może w dowolnym momencie sprzeciwić się wysyłaniu ankiet e-mailowych w ramach programu „Sprawdzony przez klientów”, rezygnując z kolejnych ankiet poprzez link w wiadomości e-mail zawierającej ankietę. W przypadku sprzeciwu ankiety nie będą już wysyłane do kupującego; c) operatorowi portalu zbozi.cz, którym jest Seznam.cz, a.s., w celu generowania i wysyłania ankiet satysfakcji z zakupu od kupującego. Podstawą prawną przetwarzania jest w tym przypadku zgodnie z artykułem 6 ust. 1 lit. f) RODO uzasadniony interes administratora, polegający na badaniu satysfakcji kupującego z zakupu u administratora. Wysyłanie ankiet dotyczy wszystkich kupujących, którzy nie odrzucili otrzymywania komunikatów handlowych na podstawie § 7 ust. 3 ustawy o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego (nr 480/2004 Sb.), a jest wykonywane po każdym zakupie w sklepie internetowym. Operator portalu zbozi.cz ma prawo wykorzystać przekazany adres e-mail wyłącznie w celu wygenerowania i wysyłania ankiety satysfakcji zgodnie z warunkami dostępnymi tutaj: https://napoveda.zbozi.cz/vzor-dohody-o-zpracovani-osobnich-udaju/. Kupujący może w dowolnym momencie sprzeciwić się wysyłaniu ankiet e-mailowych, rezygnując z kolejnych ankiet poprzez link w wiadomości e-mail zawierającej ankietę. W przypadku sprzeciwu ankiety nie będą już wysyłane do kupującego; d) wystawcy karty płatniczej w przypadku płatności kartą płatniczą, w celu możliwego zastosowania wyjątku TRA (Analiza Ryzyka Transakcji), co umożliwia uproszczony proces zakupowy, oraz z tytułu uzasadnionego interesu sprzedawcy w przetwarzaniu transakcji, przy czym dane mogą być przekazane w następującym zakresie: imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu, adres rozliczeniowy, adres dostawy.

Okres przechowywania
Dane osobowe będą przechowywane przez administratora przez okres niezbędny do realizacji umowy (przetwarzanie zamówienia, kompletacja i dostawa towaru), a także przez okres ustawowej gwarancji (24 miesiące od momentu odbioru towaru) lub przez czas trwania gwarancji umownej.
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z § 31 ustawy o rachunkowości (ustawa nr 593/1991 Sb.), administrator ma obowiązek przechowywać dokumenty księgowe i zapisy księgowe (faktury) przez 5 lat, licząc od końca okresu rozliczeniowego, którego dotyczą (to oznacza, że jeśli kupisz towar w 2023 roku, faktura musi być przechowywana do końca 2028 roku). Administrator ma również obowiązek wynikający z § 47 ustawy o administracji podatków i opłat (ustawa nr 337/1992 Sb.), aby przechowywać fakturę przez okres 3 lat od końca okresu podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy związany z fakturą (to oznacza, że jeśli kupisz towar w 2023 roku, faktura musi być przechowywana do końca 2026 roku dla celów podatkowych). Faktura zawiera następujące dane osobowe: imię, nazwisko i adres.

Jeśli sprzedawca jest płatnikiem VAT, kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z § 35 ustawy o podatku od wartości dodanej (ustawa nr 235/2004 Sb.), administrator ma obowiązek przechowywać dokumenty podatkowe przez okres 10 lat, licząc od końca okresu rozliczeniowego, w którym doszło do realizacji transakcji (to oznacza, że w przypadku zakupu towaru w 2023 roku, faktura musi być przechowywana do końca 2033 roku). Dokument podatkowy zawiera następujące dane osobowe: imię, nazwisko i adres.
Prawa kupującego w odniesieniu do danych osobowych
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z artykułami 15 do 21 RODO przysługują mu następujące prawa: a) prawo dostępu do danych osobowych, które polega na uzyskaniu od administratora potwierdzenia, czy dane osobowe dotyczące kupującego są przetwarzane, a jeśli tak, prawo dostępu do tych danych oraz informacji określonych w artykule 15 RODO; b) prawo do sprostowania nieprawidłowych danych osobowych, które dotyczą kupującego, a także prawo do uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, zgodnie z artykułem 16 RODO; c) prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”), które polega na tym, że administrator niezwłocznie usuwa dane osobowe dotyczące kupującego, gdy przestają one być potrzebne do realizacji umowy, chyba że istnieje inny prawny powód do ich dalszego przetwarzania; d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w artykule 18 RODO; e) prawo do przenoszenia danych zgodnie z warunkami określonymi w artykule 20 RODO; f) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych zgodnie z artykułem 21 RODO.
Administrator dostarczy kupującemu na żądanie informacje o podjętych działaniach nie później niż w ciągu miesiąca od otrzymania żądania.
W przypadku wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych kupujący ma prawo zwrócić się do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który pełni funkcję organu nadzorczego w tym obszarze, oraz złożyć skargę.

8. Rozwiązywanie sporów
Spory między sprzedawcą a kupującym rozstrzygają sądy powszechne.
Kupujący, który jest konsumentem, zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów (ustawa nr 634/1992 Sb.), ma prawo do pozasądowego rozwiązania sporu wynikającego z umowy kupna lub świadczenia usług. Podmiotem uprawnionym do prowadzenia pozasądowego rozstrzygania sporów jest Czeska Inspekcja Handlowa. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.coi.cz.
Pozasądowe rozstrzyganie sporu inicjowane jest wyłącznie na wniosek konsumenta, i tylko w przypadku, gdy sporu nie udało się rozstrzygnąć bezpośrednio ze sprzedawcą. Wniosek można złożyć najpóźniej w ciągu 1 roku od dnia, w którym konsument po raz pierwszy skorzystał z przysługującego mu prawa, które jest przedmiotem sporu, u sprzedawcy.

Konsument ma prawo rozpocząć pozasądowe rozstrzyganie sporu online za pośrednictwem platformy ODR dostępnej na stronie internetowej ec.europa.eu/consumers/odr/.
 
Kupujący może również zwrócić się o poradę dotyczącą swoich praw konsumenckich do dTest, o.p.s. za pośrednictwem strony www.dtest.cz/poradna lub pod numerem telefonu 299 149 009.

Nadzór nad przestrzeganiem obowiązków wynikających z ustawy o ochronie konsumentów (nr 634/1992 Sb.) sprawuje Czeska Inspekcja Handlowa (www.coi.cz).

9. Inne postanowienia
Kupującym w rozumieniu niniejszych warunków handlowych jest konsument, czyli osoba, która, w odróżnieniu od sprzedającego, przy zawieraniu i realizacji umowy nie działa w ramach działalności gospodarczej ani w ramach samodzielnego wykonywania zawodu.
Sprzedającym w rozumieniu niniejszych warunków handlowych jest przedsiębiorca, który, w odróżnieniu od kupującego, przy zawieraniu i realizacji umowy działa w ramach działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu.
Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego
Sprzedawca zapewnia odbiór zużytego sprzętu elektrycznego z gospodarstw domowych oraz oddzielną zbiórkę elektroodpadów, baterii i akumulatorów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Klient ma prawo oddać stary sprzęt elektryczny podczas zakupu nowego, podobnego urządzenia elektrycznego lub baterii czy akumulatorów w punkcie sprzedaży sprzedawcy.
Klient ma również prawo zwrócić sprzęt elektryczny, elektroodpady, baterie lub akumulatory w wyznaczonych punktach zbiórki w swojej gminie.
Sprzedawca dodatkowo zapewnia darmowy odbiór sprzętu elektrycznego bezpośrednio z domu, jeśli klient zamówi towar podobnego typu i przeznaczenia. Odbiór obejmuje sprzęt elektryczny w liczbie odpowiadającej zamówionym towarom.
Sprzęt elektryczny, elektroodpady, baterie ani akumulatory nie mogą być usuwane razem z odpadami komunalnymi, lecz muszą być składowane w przeznaczonych do tego miejscach, np. na wysypiskach lub w punktach ich odbioru, jak opisano powyżej. Urządzenia i odpady te zostaną następnie wykorzystane do produkcji nowych urządzeń. Niebezpieczne i szkodliwe substancje z tych urządzeń i odpadów mogą zaszkodzić środowisku lub zdrowiu ludzkiemu.
Pozostałe kwestie, które nie zostały uwzględnione w niniejszych warunkach, podlegają przepisom kodeksu cywilnego (nr 89/2012 Sb.), ustawie o ochronie konsumentów (nr 634/1992 Sb.) i innym przepisom prawa, w ich zaktualizowanych wersjach.
Umowa i związane z nią kwestie są regulowane prawem czeskim.
Zmiany warunków handlowych w innej formie niż pisemna, wzajemnie uzgodniona przez obie strony, są wykluczone.
Niniejsze warunki handlowe obowiązują od 1.1.2024.
Te warunki handlowe i reklamacyjne odnoszą się do zakupu towarów na terenie Republiki Czeskiej. Dla pozostałych państw członkowskich UE warunki są ustalane indywidualnie po wcześniejszych ustaleniach.
Niniejsze warunki handlowe i reklamacyjne odnoszą się do zakupu towarów na terenie Republiki Czeskiej. Dla pozostałych państw członkowskich UE warunki są ustalane indywidualnie po wcześniejszych ustaleniach.

  • Ponad 4 000 produktów na magazynie
  • Wysokiej jakości produkty
  • Silna międzynarodowa obecność
  • Oficjalny dostawca dla Amazon
  • Ponad 80 partnerów sprzedaży