Co zrobić, gdy zatankujesz niewłaściwe paliwo?
Zatankowałeś trochę benzyny do diesla?
Jeśli odkryjesz, że przez pomyłkę zatankowałeś benzynę zamiast oleju napędowego, natychmiast przerwij tankowanie i przede wszystkim nie uruchamiaj silnika. Jeśli zatankowałeś tylko niewielką ilość benzyny, możesz uratować sytuację. Na stacjach benzynowych sprzedawane są preparaty, które zwiększają właściwości smarne oleju napędowego. Wlej ten preparat zgodnie z instrukcją do zbiornika i uzupełnij olej napędowy. Po przejechaniu kolejnych 100 km ponownie uzupełnij olej napędowy, aby rozcieńczyć mieszankę.
Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest opróżnienie i przepłukanie zbiornika przez specjalistów. Nie próbuj samodzielnie spuszczać paliwa ani podejmować skomplikowanych działań, które mogą spowodować dodatkowe problemy. Zatankowałeś pełny zbiornik benzyny do diesla?
Nie włączaj zapłonu ani nie uruchamiaj silnika, aby pompa paliwa nie włączyła się i nie wtłoczyła benzyny do układu paliwowego. Nie otwieraj nawet drzwi kierowcy, ponieważ w niektórych samochodach otwarcie drzwi uruchamia pompę paliwa. Skontaktuj się z profesjonalnym serwisem samochodowym i zleć przepłukanie zbiornika. Jeśli benzyna dostanie się do układu paliwowego, pojazd straci moc, a silnik zgaśnie. W takim przypadku konieczna jest wizyta w serwisie, gdzie zostanie wyczyszczony układ paliwowy i wymieniony filtr paliwa. Zatankowałeś olej napędowy do silnika benzynowego?
Ta sytuacja jest mniej prawdopodobna ze względu na węższy otwór wlewowy zbiornika benzyny, ale nadal może się zdarzyć, zwłaszcza podczas tankowania z kanistra. Olej napędowy może spowodować poważniejsze uszkodzenia silnika benzynowego niż odwrotnie. Należy wymienić olej, świece zapłonowe, filtr paliwa, a w najgorszym przypadku również katalizator lub pompę paliwa. W silnikach turbodoładowanych z bezpośrednim wtryskiem olej napędowy może zatykać wtryskiwacze i przewody paliwowe. Zatankowałeś benzynę o niższej lub wyższej liczbie oktanowej?
Liczba oktanowa określa odporność paliwa na samozapłon przy sprężaniu w cylindrze silnika. Większość stacji benzynowych oferuje paliwa o liczbie oktanowej 95 i 98. Jeśli zatankujesz paliwo o wyższej liczbie oktanowej, nic się nie stanie. Natomiast zatankowanie paliwa o niższej liczbie oktanowej może prowadzić do nieznacznego spadku mocy i zwiększenia zużycia paliwa, ale samochód nie ulegnie poważnym uszkodzeniom. Przez pomyłkę zatankowałeś etanol E85 lub biodiesel B100?
Nowoczesne samochody są zazwyczaj przystosowane do paliw z pewnym udziałem składników biopaliw, ale benzyna E85 (zawierająca 85% biokomponentów) i biodiesel B100 nie są odpowiednie dla standardowych silników. Etanol E85 może powodować zużycie gniazd zaworowych i korozję, podczas gdy biodiesel B100 może powodować problemy z kompatybilnością w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych, a długoterminowa eksploatacja nie jest zalecana.
Ještě jednou se omlouvám za předchozí chybu. Tento překlad zahrnuje všechny požadované jazyky.
- Ponad 4 000 produktów na magazynie
- Wysokiej jakości produkty
- Silna międzynarodowa obecność
- Oficjalny dostawca dla Amazon
- Ponad 80 partnerów sprzedaży